€375
Zie je door alle Caravans DE Caravan photobooth niet meer?
Laat ons je helpen! Vul het onderstaande formulier in en wij gaan voor je op zoek naar de beste beschikbare caravan fotobooth op basis van jouw locatie, voorkeuren en budget. Je ontvangt vervolgens direct van de verhuurders hun offertes, waarna jij de keus kan maken welke carvan fotobooth het best past bij het thema van je feest en je budget en andere wensen.Wat is een caravan photobooth?
Wat is een caravan photobooth precies? De caravan photobooth is een fotopaal geinstalleerd in een caravan. Dit is geweldig voor buitenfeeste, en grotere evenementen, zoals een beur of festival. De caravan trekt altijd veel bekijks en je kan in volledig privacy een foto trekken en - afhankelijk van het type caravan of sleuerhut - ook met een grotere groep mensen op de foto dan een gewoon fotohokje. De caravan photobooth is lokaal wellicht ook bekend als:- Sleurhut photobooth
- Sleurkot photobooth
- Karavang photobooth
- Cabbane photobooth
- Kampiërwaogel phootbooth
Wat kost een caravan fotobox op je feest?
De prijzen van een caravan photobooth zijn iets lager dan die van een VW photobooth: vanaf de €400, maar vaker rond de €600 euro als je transportkosten er bij optelt. Voor dat geld heb je wel alles wat je nodig hebt: onbeperkt printen, props, alle foto's digitaal, een gepersonaliseerd fotokader etc! Omdat er minder aanbieders van caravan photobooths zijn, is de kans groter dat de afstand tot je feestlocatie wat groter is en je dus wat meer geld kwijt bent aan verplaatskosten dan bij een fotopaal die uit de dichtsbij gelegen stad komt. Gelukkig hebben we inmiddels caravan photobooth verhuurders gevonden die overal in België komen en opereren vanuit Limburg tot Oost-Vlaanderen! Wat krijg je nu als je een caravan photobooth huurt? Hieronder zetten we kort op een rij de meest voorkomende onderdelen bij het huren van een caravan booth voor een feest zijn:- De caravan: alle apparatuur, inclusief printer, touchscreen, computer, (DSLR) camera en de gehele behuizing
- Prints: papier en inkt voor een bepaald aantal prints of onbeperkt printen
- Een tijdslimiet: Meestal huur je een caravan voor 2,3,4 uur, maar soms kan je een caravan huren voor de gehele duur van het feest huren, ongeacht of het feest nu 3, 5 of 6 uur duurt. Dit is enkel het geval indien de caravan zonder begeleiding word verhuurd.
- Props: typisch krijg je een props pakket bij de caravan photobooth geleverd om je gezicht mee uit te rusten, zodat de foto's nog wat grappiger worden, zelfs zonder gekke bekken! Denk aan pruiken, snorren, lippen, pijpen, baarden, brilletjes, tekstballonnen, etc. Soms zijn dit de bekende feestartikelen op satéprikkers (houten stokjes), en zijn deze bedoeld voor eenmalig gebruik.
- Alle foto's digitaal: Na afloop van het feest krijgt de opdrachtgever alle foto's die zijn gemaakt in zijn of haar bezit. Soms is dit met behulp van een fysieke USB stick, maar vaker krijg je toegang via een online gallerij van de verhuurder of via WeTransfer of een andere filesharing dienst.
- Personalisatie van je fotokader (de layout); het aanpassen van het fotostrookje is vrijwel altijd inbegrepen bij de vaste pakketprijs: wel kan het zijn dat je personalisatie beperkt is tot een keuze uit een aantal templates en het fotostrookje niet 100% te personaliseren is (of dat hier extra kosten voor worden gerekend).
- Begeleiding: gegeven de kosten en complexiteit van de caravan wordt de caravan fotobooth meestal inclusief begeleiding of in elk geval technische assistentie verhuurd, wat betekent dat je de caravan photobooth meestal op uurbasis huurt. De caravan photobooths zullen dan ook altijd worden bezorgd, opgebouwd en na afloop van het feest weer worden afgebroken en teruggereden, omdat hier iets meer kennis voor vereist is dan bij een eenvoudige fotopaal. Je kan de caravan dus niet zelf ergens ophalen en naar je feest rijden :-(
- Social sharing: Bij sommige verhuurders is dit een extra optie - indien beschikbaar - waar extra voor betaald dient te worden: de mogelijkheid om niet te wachten tot het einde van het feest of enkele dagen daarna, maar om direct nadat de foto is getrokken de foto via je mobiel te ontvangen (bijvoorbeeld met behulp van een QR code), waarna je hem zelf op je eigen social media kan delen
- Transportkosten: De caravan photobooths kunnen zonder uitzondering niet worden opgehaald bij de verhuurder, gegeven de opbouw en het gewicht van de caravan. Gegeven de hoge brandstofkosten wordt er vaak bij een offerte gekeken naar de locatie en de reisafstand tussen feestlocatie en magazijn van de verhuurder. Meestal is de eerste X kilometer gratis en ga je pas extra betalen indien je feestlocatie verder weg gelegen is. De enige manier om achter de precieze kosten te komen is door een aanvraag te doen :-)
Voordelen en nadelen van een caravan photobooth huren
Wat zijn de verschillende voordelen en nadelen van een caravan photobooth huren in vergelijking met de andere soorten photobooths? Wij zetten ze hieronder even op een rijtje:Voordelen van een caravan photobooth huren:
- Voordeel: als je al genoeg fotobooths en fotospiegels op bruiloften hebt gezien, is een caravan photobooth natuurlijk nog steeds vrij uniek!
- Voordeel: ben je bang dat je entertainment niet opvalt? Een sleurhut heeft van nature een enorme aantrekkingskracht en zal niet snel over het hoofd worden gezien!
- Voordeel: zakelijk: is branding belangrijk? Geen enkele andere photobooth heeft zoveel oppervlakte om met je eigen merk of logo te bestickeren als een busje of caravan!
- Voordeel: "what happens in the sleurhut, stays in the sleurhut!" :-) Wat er allemaal achter het gezellige deurtje van de caravan photobooth gebeurt is en blijft geheim! Totdat de foto's naar buiten komen natuurlijk...
Nadelen van een caravan photobooth huren:
- Nadeel: Het grootste nadeel is natuurlijk de prijs: dit zijn de duurdere photobooths en daar is geen weg om heen
- Nadeel: Heb je een binnen feest en geen buitenlocatie of grote poort of deur waar de caravan photobooth naar binnen door kan rijden? Dan is de sleurhut helaas minder geschikt.
- Nadeel: Wil je met je hele hockeyteam of vriendinnenclub op de foto? Je kan persen, maar uiteindelijk is het aantal mensen dat in de caravan past toch enigszins beperkt...
Tips voor het huren van een caravan fotobooth
- Wees er op tijd bij! Het aantal verhuurders van een caravan fotobooth neemt langzaam toe, maar de vraag naar caravan fotobooths ook! Het is dan ook een stuk lastiger om last minute een caravan te vinden dan een reguliere fotobooth. Sterker nog, afgelopen zomer hebben we meerdere malen mensen niet meer kunnen helpen omdat alle caravans al uitverkocht waren! Zeker in de zomer een groot risico!
- Populaire data: Zoek je een caravan op een populaire datum? Wij hebben de afgelopen jaren gezien dat 90% van alle caravans wordt gehuurd voor een vrijdagavond of zaterdagavond. Zeker in 2022 / 2023 in verband met de zogenaamde post-Corona 'inhaalbruiloften' en inhaalfeesten'. Boek dus voor populaire data minimaal 6 maanden van tevoren voor de beste kans op beschikbaarheid.
- Bedenk waar je de caravan gaat neerzetten. In de buitenlucht is logisch natuurlijk, maar voor sommige (zakelijke) evenementen, zoals conferenties of beurzen of indoor festivals kan de caravan ook naar binnen worden gereden!
- Voor zakelijke evenementen: Een caravan fotohokje is al een enorme aandachtstrekker, maar als je het busje in je eigen huisstijl laat 'branden' door middel van bestickering weet je helemaal zeker dat de gasten of bezoekers of voorbijgangers in dikke rijen zullen staan te wachten voor een selfie! Zorg er voor dat je voldoende promo personeel hebt om alles in goede banen te leiden en de caravan fotobox zo veel mogelijk foto's te laten maken.