Trouwfeest mét photobooth! 13 tips voor je bruiloft!

photobooth-huren-trouwfeest-bruiloft

Bezig met het plannen van je trouw? Bij je trouwdag komt veel kijken en een bruiloft is niet zomaar geregeld. Een onderdeel van je huwelijksdag is wellicht een fotobooth? Op onze site kan je het grootste overzicht van fotohokjes en videobooths, GIF booth, flitspalen en fotoboxen van België vinden. In dit artikel beantwoorden we eerst 3 veel gestelde vragen. Daarna geven we je ook nog graag 13 tips en adviezen, waar je als bruidspaar op moet letten en aan moet denken bij het huren van een fotohokje voor je trouw.

Brugge caravan photobooth bruiloft

Photobooth huren op je trouwfeest: 3 Veel gestelde vragen

Wat kost een photobooth op je bruiloft?

Veel bruidsparen hebben een duidelijk budget voor hun droombruiloft. Past een fotobooth daar wel bij? Hieronder zetten we de 2023 prijzen voor je op een rijtje:

  • Goedkope photobooth zonder printjes: Gelukkig kan je al een photobooth huren vanaf €195 met digitale fotostrookjes.
  • Videogastenboek: Al jullie bruiloftsgasten iets laten inspreken en opnemen? Dat kan al voor €200 – €400.
  • GIF photobooth: Met prijzen vanaf €200 (zonder prints) is het maken van GIF-jes heel betaalbaar.
  • Standaard fotobooth: Onbeperkt printen vanaf €295.
  • Tof fotohokje: Gordijntje dicht en flitsen maar! Een fotohokje kost meestal tussen de €400 en €500 voor op je trouwfeest.
  • Greenscreen: Al vanaf €450 kan jij foto’s maken met op de achtergrond de Eiffeltoren, een tropisch eiland of wat jullie maar willen!
  • Fotospiegel: Spiegeltje, spiegeltje aan de wand, wie is het mooiste bruidspaar van het land? Voor €400-€600 huur je een prachtige magic mirror voor jullie eigen sprookjesbruiloft!
  • Caravan: Een caravan is top voor een buitenbruiloft. Voor slechts €400-€600 komt ie voor rijden! Kiezen jullie roze, rood of blauw, groen of zwart?
  • 360 video spinner: hiervoor ben al snel €750 kwijt, maar heb je wel de gaafste 360 graden video’s direct op je telefoon met cole soundtrack er onder.

Photobooth huren voor uw trouw? Kies een van onze 100+ photobooths die past bij jullie budget!

photobooth-huren-trouwfeest

Hoeveel uur heb ik een photobooth nodig op onze bruiloft?

24 uur huur is natuurlijk een verleidelijk concept. Dit betekent altijd zonder begeleiding en daarom kan het meestal goedkoper worden aangeboden. Hoewel je zou denken dat 24 uur huren en onbeperkt printen niet samen gaan, is dat toch niet waar. Deze goedkope fotobooth kan je namelijk zelf ophalen op verschillende plaatsen in België en voor maximaal 24 uur gebruiken en heeft toch onbeperkt printen. Daarnaast kan je er ook GIF’s en video’s mee maken (!).

Voor de meeste bruiloften (tot 150 gasten) is een foto booth huren voor 3 of 4 uur eigenlijk wel voldoende. Iedereen heeft dan de kans om een keer voor de flitspaal of fotobox op de foto te gaan. Bedenk dat de fotopaal een leuke bijkomstigheid moet zijn; het is een sideshow, maar het bruidspaar is natuurlijk de main act! Daarom adviseren we het fotohokje te stoppen in het laatste uur of half uur: dan geef je mensen extra de kans om nog even de voetjes op de dansvloer te zetten en is er niets dat afleid als het bruidspaar de feestlocatie verlaat en uitgezwaaid wordt; dat zou immers zonde zijn en dat is niet de bedoeling van de flitspaal!

Wel of geen begeleiding van photobooth op je trouwfeest?

Met of zonder begeleiding blijft een dilemma. Veel verhuurders bieden inmiddels technische assistentie op afstand, waardoor de prijs lager blijft. Wil je iemand die je gasten voor de camera zet, de props uit deelt en printjes uitdeelt en helpt met de bediening? Dan is begeleiding bij je fotokist misschien toch wel handig.

Nu dit helemaal helder is gaan we door met onze 13 gouden tips!

prijs kosten bruidsboeket trouw

13 tips voor een fotobooth huren op je bruiloft

Jullie willen natuurlijk een knallend trouwfeest. Met onderstaande 13 tips wordt jullie bruiloft nog net een beetje leuker!

Tip 1. Kies het juiste type fotobooth op je bruiloft

Bedenk of je voor knus, gezellig en intiem wil gaan: een fotohokje, caravan fotobooth of Volkswagen fotobus is dan meer geschikt. Voor foto’s waar je hele elftal op past: een ‘open’ fotopaal, flitspaal, fotozuil is dan geschikter

Tip 2. Props, props & nog meer props

Vraag na bij de verhuurder of en welke props er bij je photobooth geleverd worden. Eventueel kan je zelf ook feestaccessoires en andere feestartikelen verzamelen die goed bij jullie persoonlijk passen, zodat de foto’s echt bij jullie als bruidspaar passen.

photobooth-huren-trouw-props

Tip 3. Kondig je photobooth aan

Vergeet niet van te voren te melden – bijvoorbeeld in de uitnodiging, maar ook bij de deur – dat er een photobooth is. Zo creëer je interesse en zorg je er voor dat er altijd mensen bij de photobooth staan!

Tip 4. Achtergrond voor je photobooth

Een leuke backdrop. Bij fotohokjes kan je soms zelf kiezen uit verschillende achtergronden (of is het een betaalde extra optie, bovenop de prijs die je voor het standaard pakket betaalt). Als je trouwfeest een thema heeft kan je de props en achtergrond helemaal in stijl matchen voor extra leuke foto’s!

Bij flitspalen, fotoboxen en andere fotozuilen heb je meer vrijheid met het kiezen van achtergronden. Omdat er al zoveel te zien is met verschillende mensen en props op de foto is een rustige achtergrond – egaal wit of zwart – meestal aan te raden.

Tip 5. Geef als bruidspaar het goede voorbeeld!

Net als met een openinsgdans moet het bruidspaar ook bij het fotohokje het goede voorbeeld geven: plus, het zijn gewoon hele leuke foto’s van je trouwfeest! Gegarandeerd dat er daarna een rij staat bij het fotohokje! #BruidspaarSelfie gegarandeerd!

trouw

Tip 6. Kies de juiste plek voor je photobooth op je trouw

Kies de juiste plek op je bruiloft zodat iedereen de foto booth ziet en hij niet in een verdomhoekje staat. Meestal is in de buurt van de bar of dansvloer een goede keuze. Digitale gastenboeken op je bruiloft kan je ook goed bij de ingang/uitgang zetten, zodat iedereen er zeker tweemaal langs komt om een videoboodschap op te nemen en in te spreken.

Tip 7. Toon je bruiloftsgasten de hilarische foto’s van de photobooth

De fotogalerij is een leuke toevoeging en zit er soms zelfs als standaard optie bij. De foto’s worden dan gedurende je feestavond door middel van een beamer en projector of via een HDML kabel en een grote flatscreen tv getoond aan de hele feestzaal. Dan maakt dat iedereen weet dat er een fotohokje is, geniet van de grappige foto’s en er als vanzelf een rij ontstaat bij de photobooth.

Tip 8. Personaliseer het fotostrookje

Het fotostrookje, de eigenlijke print en het souvenir voor jou en de gasten van je trouw is natuurlijk waar het allemaal om te doen is. Het leukst is dat vrijwel alle verhuurders je de mogelijkheid geven om deze te personaliseren, bijvoorbeeld met jullie trouwdatum er op en de namen van jullie, het bruidspaar. Sommige prints komen er in ‘ansichtkaart’ formaat uit (10 x 15 cm), andere printen direct een fotostrookje van 5 x 15 cm. Het fotostrookje wordt binnen in de fotobooth gesneden, zodat er automatisch 2 uit komen rollen. Leuk als je er 1 in je eigen gastenboek wil (laten) plakken en de ander wil meegeven aan je gasten! De meeste pakketten zijn reeds inclusief het customizen van je fotostrookje, bij sommige verhuurders betaal je er extra voor, maar onze tip is voor deze optie in elk geval: doen!

photobooth-huren-bruiloft-trouwfeest

Tip 9. Kies voor iets anders: een fotospiegel op jullie bruiloft

Fotospiegels zijn relatief nieuw; ze bestaan nu zo’n 2 jaar en nog maar enkele verhuurders in België en net over de Belgische grens in Nederland hebben ze. Hoe werken ze? Het betreft meestal grote, rechthoekige spiegels, waarin je jezelf helemaal kunt terug zien. De spiegel is tevens een scherm en toont animaties en geeft aanwijzigingen, zodat de foto extra leuk wordt. Verder werkt de fotospiegel zoals een regulier fotohokje of fotopaal: er zit ene printer in verstopt die de foto’s (typisch in 10×15 cm formaat) direct na het maken van de foto uitspuwt. Een absolute aanrader voor als je al op enkele bruiloften (dit jaar) bent geweest waar je al een fotozuil hebt gezien en voor je eigen trouw iets anders wilt.

Tip 10. Maak er ook buiten een feestje van!

Over aanraders gesproken: mocht je over het weer en een buitenlocatie beschikken, dan is een supersized photobooth wellicht ene leuk idee: zoals een vintage Volkswagen fotobusje, of een caravan photobooth! Deze photobooths hebben een ultiem gave uitstraling en je stapt er gewoon in, waarna een paar leuke foto’s worden gemaakt, die vervolgens uit de printer komen rollen! Zeker weten dat dit veel bekijks trekt en er weinig voor nodig is om de interesse van je bruidsgasten te trekken!

Tip 11. Is het nu al voorbij?!?

Voorkom ook teleurstelling en laat je DJ of band een half uur voor het einde van de huurtijd van het fotohokje melden dat er nog 30 minuten over zijn; zodat niemand zonder fotostrookje naar huis gaat en er geen sippe gezichten zijn aan het eind van de avond van mensen die dachten ‘ik ga later wel’.

fotobox props bruiloft trouw Oost-Vlaanderen

Tip 12. Alle foto’s van jullie bruiloft

Vraag de verhuurder of je alle foto’s na afloop van je trouwdag krijgt en of de verhuurder zichzelf het recht geeft eventueel foto’s van jouw trouw te gebruiken op zijn website of Facebook

Tip 13. Bespaar niet op je foto booth!

Tja, we zijn natuurlijk een beetje bevooroordeeld want wij vinden fotobooths FANTASTISCH! Maar goed, hier is tip 13; Goedkoop is duurkoop. Je trouw is natuurlijk al een hele dure dag, dus bedenk waar je wel en niet op wilt bezuinigen. Dan kan natuurlijk heel goed de foto booth zijn. Maar net als bij een trouwfotograaf, zijn de foto’s van de photobooth een van de weinige tastbare herinneringen die je zal overhouden aan je trouw.

photobooth-huren-bruiloft

8 bonus tips om je bruiloft tot een succes te maken

Deze tips zijn gebaseerd op onze eigen bruiloft. “Jammer genoeg” trouw je natuurlijk maar 1 keer dus aan deze tips hebben wij zelf niets meer maar wellicht brengt het jullie op ideeën!

1. Zorg voor een ervaren MC en/of ceremoniespreker

Als je het echt even los wilt laten, echt genieten samen met je dierbaren, breng de juiste vibe en sfeer in de dag; dan is het inschakelen van de juiste ceremoniemeester zeker iets dat je moet overwegen.

2. Lichtletters: Druk jullie liefde uit in woorden

Overweeg om jullie bruiloft aan te kleden met stralende lichtletters. Gaan jullie voor “M hartje L”, “LOVE” of voor “MR & MRS”

3. Entertainment op je trouwfeest

Muziek maakt een bruiloft compleet. Het spreekt tot de gevoelens van mensen, het geeft energie, het raakt je diep en maakt je bruiloft nog gedenkwaardiger. Van live muziek tijdens de ceremonie tot de DJ of band op het feest. Zorg dat je geen moment van de trouwdag mist, achtergrondmuziek is ook erg fijn tijdens de receptie en het diner. En extra entertainment, zoals een live schilder, pianobar of photobooth maakt de dag verrassend en uniek!

4. Zorg voor soepele overgangen gedurende jullie bruiloft

De planning moet van begin tot eind goed zijn en op het juiste moment moet je door naar het volgende onderdeel. Het is belangrijk dat onderdelen niet te lang zijn, maar ook niet te kort, waardoor je een gehaast gevoel krijgt. Er is geen ideaal tijdschema voor elk onderdeel, want dat hangt helemaal af van wat er gebeurt en hoeveel gasten er zijn.

5. Zorg voor de inwendige mens

Het lijkt zo vanzelfsprekend, maar lekker en voldoende eten en drinken kan je trouwdag maken of breken. Lekker borrelen en eten bij de receptie, de lekkerste bruidstaart of sweet table, genieten van een heerlijk diner, lekkere hapjes, verse cocktails/mocktails en een verrassende late night snack.

6. Nodig de juiste mensen uit: zowel gasten als leveranciers waar je gelukkig van wordt

Deze tip voor je bruiloft lijkt ook iets voor de hand liggend, maar is ook zo. Nodig die mensen uit waar je blij van wordt, bij wie je je op je gemak voelt en die je zeker niet mag missen op je mooiste dag. Kies naast je gasten ook de beste leveranciers voor je bruiloft.

7. Personaliseer alles voor jullie trouw!

Op het moment dat de gasten “binnenstappen” moet je ze het gevoel geven dat ze bij jou thuiskomen. Spreekwoordelijk althans. Een warm bad van gastvrijheid. Een dag die precies is en past bij wie je bent. Heb je elkaar ontmoet in de après-ski bar? Plan dan een après-ski uurtje in op het feest! Ben je dol op tapas? Zorg dan dat er lekkere tapasplanken klaar staan bij de borrel. Ben je echte whisky of zelfs sigaren liefhebber? Geef de gasten dan een whiskyproeverij of bied Cubaanse sigaren aan. Maak er je eigen dag van, want dan wordt het sowieso een one-of-a-kind bruiloft.

8. Zorg voor een verrassing!

Een verrassing maakt een bruiloft anders dan anders. Maak van elk moment een echte herinnering. De ceremonie omdat deze persoonlijk en dynamisch is door interactie met jullie gasten, persoonlijke huwelijksgeloften en niet cliché zoals 100 eerdere bruiloften. Maak de borrel gezellig met live muziek, activiteiten, photobooth entertainment en lekker eten & drinken (denk aan een heerlijke “sweet table”, amuseplanken, champagnebar, baristakar, aardbeien proeverij).

fotobooth-huren-trouwfeest

Voila! Met deze tips weten we zeker dat het een prachtige trouwdag gaat worden voor jullie! Vergeet niet het meest complete overzicht van phtobooths in België te bekijken.

Hier, hier en hier kan je meer vinden over het plannen van je bruiloft en wat er zoal bij komt kijken.

WhatsApp WhatsApp Mark