Voor huurders
Hieronder staan de meest gestelde vragen. Zit jouw vraag er niet tussen? Mail ons dan op mark@photobooth-huren.be of WhatsApp op +316 12 75 09 76 en we antwoorden zo snel mogelijk!
Wat moet ik zelf voorzien?
Er zijn 3 belangrijke zaken:
- Elektriciteit / 1 stopcontact
- Voldoende ruimte
- WiFi bij gebruik van internet opties
Meestal volstaat één standaard stopcontact (220V/230V) en voldoende ruimte — vaak rond de 2 × 2 meter of meer afhankelijk van het model. De meeste verhuurders zorgen voor installatie en afbraak, tenzij je de photobooth zelf komt ophalen. Alleen de 360 graden spinner videobooth heeft significant meer ruimte nodig, houd hier rekening met minimaal 3 x 3 meter in verband met de arm met camera die om het platform zwaait.
Moet ik zelf props (feestartikelen) voorzien of worden ze meegeleverd?
Dat is een hele goede vraag! Props zitten niet standaard bij elk pakket. Soms kan je voor een extra bedrag props bij boeken of zijn bepaalde thema feestartikelen beschikbaar, bijvoorbeeld voor een trouw, verjaardagsfuif, of thema feest (halloween, kerst, great Gatsby, Valentijn, casino, maffia, disco, etc). Maar soms ook zal je zelf online props moeten kopen omdat deze niet af te nemen zijn via de verhuurder.
Kan de photobooth buiten staan?
Dit verswchilkt echt per verhuurder en zelfs per model. Je hebt in elk geval altijd een vlakke ondergrond nodig, dus bijvoorbeeld geen zacht gras, omdat de foto’s er dan allemaal schuin uit komen. De photobooth buiten gebruiken is soms toegestaan, maar meestal onder bepaalde voorwaarden en enkel bij goed weer. Denk bijvoorbeeld aan een overkapping zoals een partytent of een afdak. Bedenk ook dat bij goed weer, direct zonlicht tot problemen kan leiden.
Hoeveel personen passen er in een photobooth of fotohokje?
In een fotohokje met wanden en een gordijntje passen makkelijk 2 tot 3 mensen, en met een beetje persen 4 personen. Voor een open photobooth (fotozuil, fotopaal, fotobox op standaard of driepoot) passen een stuk meer mensen, je voetbal elftal is zeker mogelijk, maar bedenk dat als het aantal mensen toeneemt, de gezichtjes wel steeds kleiner worden.
Kan de booth ook video’s, GIFs of boomerangs maken?
Dat hangt erg van de photobooth af. Modernere photobooths kunnen het vaker wel dan niet. Maar bedenk dat dit meestal op iPad gebaseerde photobooths zijn in plaats van photobotohs met een DSLR camera. Je boet qua kwaliteit dus wel iets in, dus de vraag is of je een 3-in-1 (foto, video & GIF) photobooth echt moet willen. Soms zijn er ook extra kosten aan de extra opties verbonden.
Kan ik de foto’s van de photobooth direct delen via e-mail of WhatsApp of social media?
Dit verschilt sterk per photobooth. Bij sommige photobooths is dit inderdaad mogelijk, maar bij andere krijg je de foto’s pas na afloop (soms enkele dagen later) via een downloadlink. In het profiel van de photobooth staat dit aangegeven. Direct je foto’s op Social Media zoals TikTok, Instagram of Facebook zetten wordt bijna niet meer gedaan, omdat mensen dan moeten inloggen en niemand meer zijn wachtwoord weet. De gebruikelijk route is om via SMS, AirDrop of QR code de foto op je eigen telefoon te krijgen, zodat je deze zelf kan delen op je eigen social media.
Heeft de photobooth internet nodig?
Dit is niet per definitie noodzakelijk. Internet is handig voor twee redenen:
- Als je foto’s direct naar je telefoon wil laten sturen, bijvoorbeeld via QR code
- Als er iets mis gaat en de verhuurder op afstand in de photobooth kan kijken en de technische storing kan verhelpen.
Transport photobooth: wordt de levering inbegrepen?
De echte budget photobooths mag je zelf ophalen bij de verhuurder en na je feest weer terugbrengen. Je krijgt dan bij het ophalen uitleg over de werking van de fotobooth. Maar maak je geen zorgen, de photobooths zijn tegenwoordig heel eenvoudig te bedienen! Maar veruit de meeste photobooths worden gewoon overal in Vlaanderen bezorgd! Soms is dit bij de prijs inbegrepen, maar vaker krijg je van de verhuurder de eerste x kilometer transport gratis en betaal je een vaste kilometervergoeding (bijvoorbeeld €0,25 per km), voor de afstand boven de gratis kilometers. Let er goed op of de kilometervergoeding voor de afstand hemelsbreed of via Google Maps wordt gerekend, of voor elke gereden kilometer, want een verhuurder rijdt 4x van zijn thuisbasis naar jouw feestlocatie: op en neer om te brengen en op en neer om te bezorgen!
Is er een gastenboek bij de photobooth inbegrepen?
Voor een trouw is een gastenboek een leuk idee! Maar meestal is een gastenboek niet standaard inbegrepen. Het is (soms) wel een extra optie die je bij je photobooth kan boeken. Tegelijk kan je eenvoudig zelf een gastenboek online kopen!
Hoe snel worden prints afgedrukt?
Dit is een belangrijk punt! Er zijn sommige verhuurders die hele kleine printers gebruiken waarbij het printer 30 – 60 seconden kan duren! Bij een professionele printer duurt een fotostrookje printen en snijden niet langer dan 10 – 12 seconden. Vrijwel alle verhuurders bij ons op de website hebben dergelijke snelle printers, maar vraag dit zeker na als je twijfelt!
Hoeveel prints zitten er bij de photobooth inbegrepen?
Dit verschilt per verhuurder op de website. Hoewel er zeer goedkope photobooths zonder prints te huur zijn,, is 98% van de boekingen voor een photobooth met prints, want dat maakt een photobooth nu juist zo leuk! Je krijgt bij een goedkope photobooth minimaal 100 printjes bij. Omdat deze ook nog eens in 2 identieke strookjes wordt gesneden heb je het al over minimaal 200 fotostrookjes van 5×15 cm. Vervolgens kan het aantal printjes in je photoboth pakket oplopen tot 400 en zelfs onbeperkt printen. Bij onbeperkt printen kan de papierrol in de printer natuurlijk ook leeg geraken, maar de ervaring leert dat dit vrijwel nooit gebeurt. Reken er op dat een feest met een photobooth met 400 foto’s voor een trouw of verjaardag met 100 gasten betekent dat elke gast 4x voor de photobooth kan en degene met wie hij/zij op de foto gaat zelf ook weer 4x en dus 8 strookjes per persoon krijgt. Dat maakt dat je je eigenlijk nooit zorgen hoeft te maken over dat de foto’s op gaan!
Wat kost een extra printrol?
Maak je geen zorgen! Afhankelijk van de printer zitten er minimaal 400 prints (dus 800 fotostrookjes!) inbegrepen. Mocht je toch een extra rol hebben, dan wordt deze meestal meegeleverd, ook voor noodgevallen, zoals technische storingen. Voor een extra rol papier betaal je meestal rond de €80 tot €100. Maar voor een bruiloft of feest met rond de 100 gasten is 400 prints ruim voldoende!
Wat kost een extra uur huurperiode?
Het kan dat dit gratis is! Veel photobooth huur je inmiddels volgens het ’24 uur’ huur concept. Dat betekent dat je voor een vaste prijs gebruik kan maken van de photobooth voor de duur van de hele avond of je hele feest! In andere gevallen betaal je tussen de €50 tot €100 extra per extra uur gebruik.
Wat voor camera wordt gebruikt in de photobooth?
De meeste photobooths gebruiken een digitale spiegelreflex camera. Een enkel eenvoudiger model zal een nieuwe iPad gebruiken en soms zijn er nog oude photobotohs die gebruik maken van een webcam, maar dit raden we af vanwege de lage resolutie en hogere kans op onscherpe foto’s.
Hoe verloopt de betaling bij een photobooth boeking?
Via Photobooths-huren.be ontvang je altijd eerst een gratis en vrijblijvende offerte, indien de photobooth in kwestie beschikbaar is. De betalingsafspraken verschillen per verhuurder: soms betaal je alles vooraf, of alles na afloop, soms ook doe je een afbetaling. Bij last-minute aanvragen is de kans groter dat de volledige betaling vooraf vereist is.
Kan ik het kader van het fotostrookje personaliseren!
Jazeker en dit is ook in vrijwel alle gevallen inbegrepen bij de prijs. Je kan minimaal kiezen uit verschillende templates en hierin je eigen naam of trouwdatum. Meestal betaal je wel extra als je aan grafisch ontwerper een volledig maatwerk fotokader wil laten ontwerpen, maar in de meeste gevallen is er al een template beschikbaar dat bij je thema of type feest past.
Wat zijn de voordelen en nadelen van een fotozuil / fotopaal / fotobox?
De voordelen van een fotopaal of fotozuil is dat ze 1) typisch goedkoper zijn, 2) minder plek innemen, 3) aanstekelijk werken omdat iedereen alle activiteit ziet, 4) soms zonder begeleiding komen waardoor je ze tot wel 24 uur kan huren en 5) ze meestal eenvoudig naar elke verdieping kunnen worden gebracht. De nadelen van een fotozuil zijn dat ze 1) soms minder uitstraling hebben, 2) verlegen mensen kunnen afschrikken, 3) moeilijk te personaliseren zijn (voor zakelijke doeleinden) en 4) soms meer moeite hebben met belichting in een donkere feestzaal.
Wat zijn de voordelen en nadelen van een fotohokje?
De voordelen van een fotohokje zijn dat ze 1) er leuker uit zien, meer uitstraling hebben en meer opvallen, 2) ze beter te ‘customizen’ zijn, bijvoorbeeld door bestickeren, achtergrond of gordijn, vooral belangrijk voor zakelijke klanten, 3) doordat het fotohokje meer afgesloten is van het feest je ook de meer verlegen mensen over de streep kan trekken, die wellicht niet in het openbaar gekke bekken willen trekken en 4) de belichting beter is te regelen. De nadelen van een fotohokje zijn dat 1) ze typisch 100 – 150 duurder zijn, 2) ze niet altijd naar een hogere verdieping kunnen worden gebracht en 3) altijd met begeleiding komen, waardoor je ze niet voor een hele dag huurt.
Wat is het verschil tussen een fotohokje, een fotopaal, een fotozuil, fotobox, flitspaal en een photobooth?
Een fotohokje is een afgesloten hokje, zoals je ze wel op het station en in het stadshuis ziet. Ze zijn dicht door middel van wanden of een gordijn. Een fotopaal, fotobox, flitspaal en fotozuil worden als termen door elkaar gebruikt en zijn allemaal een camera (met verlichting) op een paal of zuil, zonder dat deze is afgesloten van de omgeving. Een photobooth is simpelweg het Engelse woord voor een fotohokje, maar wordt door verhuurders ook gebruikt voor fotozuilen en fotopalen. Op onze site gebruiken we de term photobooth ook als we het over de gehele collectie van verschillende fotohokjes, fotopalen en fotozuilen hebben.
Wat is de beste plek voor een photobooth?
Wij adviseren altijd om de photobooth op de drukbezochte plek te zetten, zodat hij goed zichtbaar is en er veel mensen langs lopen. Misschien naast de bar? Zet hem niet op een rustige plek, zoals een hal of foyer, waar hij niet goed zichtbaar is.
Kan ik het ontwerk van het fotostrookje aanpassen met mijn naam of logo?
Jazeker! Dit is standaard in het pakket bij vrijwel alle verhuurders op onze site. Verjaardagsdatum, trouwdatum, bedrijfsnaam, bedrijfslogo, het is allemaal mogelijk en in 9 van de 10 gevallen ook nog eens standaard inbegrepen bij het photobooth pakket.
Hoeveel stroom heeft een fotohokje nodig?
Verifieer het voor de zekerheid bij de uiteindelijke verhuurder, maar veruit de meeste photobooths hebben slechts een enkel normaal stopcontact nodig. Vraag wel even hoe lang het snoer is, zodat je weet in welke straal rondom stopcontacten je het fotohokje of fotozuil kan plaatsen!
Welke photobooths zijn geschikt voor zakelijke evenementen?
Wij hebben inmiddels ruime ervaring met alle photobooth verhuurders en weten als geen ander welke verhuurders maatwerk kunnen bieden voor zakelijke evenementen, zoals personeelsfeesten, product lanceringen en merk activering. Denk bijvoorbeeld aan volledige bestickering van de photobooth, sociale media integratie of extra promoters. In het verleden hielpen wij onder andere de verschillende Universiteiten, Hogescholen, Gemeenten, de Politie, maar ook grootbanken, notarissen en advocatenkantoren, festivals, consumentenmerken zoals Samsung, Pepsico, IKEA< DHL, Hilton, Center Parcs, Van der Valk, H&M, KLM, Philips, LG, Canon en honderden MKB bedrijven aan photobooths. Doe een algemene offerte aanvraag, leg uit wat je nodig hebt en wij adviseren je graag!
Is er kortingen voor meerdaagse huur van de photobooth?
Ja! Meestal wel althans. Geef in het “opmerkingen” veld van het contactformulier aan dat je een photobooth wilt huren voor een meerdaags event inclusief de tijden en het aantal verwachtte gasten en je krijgt een op maat gemaakte offerte, inclusief volumekorting tot wel 50%!
Kan ik last-minute een fotobooth boeken?
Jazeker! In dat geval kan je het best whatsappen op +31612750976, zodat er geen tijd verloren gaat!
Worden foto’s digitaal bewaard?
Jazeker! Je krijgt na afloop bij alle verhuurders alle foto’s digitaal, zodat je kan nagenieten ook als je gasten de prints meenemen. Foto’s worden achteraf digitaal bezorgd via OneDrive, WeTransfer, een online galerij of een USB-stick.
Ik weet niet welke photobooth ik moet kiezen? Kan iemand me helpen?
Ja, natuurlijk kan dat! Vul je gegevens in bij het algemene offerte formulier en wij brengen je in contact met een aantal verhuurders (typisch 2 – 5) die het best bij jouw voorkeuren passen. Om je zo goed mogelijk te helpen, vragen we je zoveel mogelijk details te geven, zoals datum, locatie, budget, type fotobooth (fotohokje, fotozuil, photobooth op wielen, printer, etc.) en andere voorkeuren (onbeperkt printen, wel of juist geen begeleiding, aantal uur dat je de photobooth wilt gebruiken, social media integratie).
Is mijn boeking definitief als ik het formulier op de site heb ingevuld?
Nee. De verhuurder zal eerst bevestigen of jouw photobooth nog beschikbaar is voor jouw datum en je zal nog akkoord moeten geven op de offerte en de prijs, op basis van het door jouw gekozen pakket en eventuele extra’s.
Hoe betaal ik voor de photobooth?
Je betaald direct bij de verhuurder van de photobooth. Photobooths-huren.be site is een gratis service voor huurders. Het betalingsbeleid van verhuurders verschilt, maar over het algemeen doe je op zijn minst een aanbetaling voor je feest. Als je een photobooth zonder begeleiding huurt betaal je soms een borg die je na afloop weer terug krijgt.
Kunnen de foto’s live getoond worden op groot scherm?
Ja, dit is mogelijk bij een enkele verhuurder, maar bij geen enkele photobooth onderdeel van het standaard pakket. Vraag bij je offerte na of dit mogelijk is en wat de kosten hiervan zijn. Een groot TV scherm om de foto’s te tonen is wel ongelofelijke grappig en nodigt alle gasten zeker uit om gebruik van de photobooth te maken!
Wanneer wordt de booth geleverd?
De photobooth wordt meestal in de middag geleverd, zodat hij klaar is voor de start van het feest. In de week voor de feestdatum krijg je van de verhuurder bericht wanneer je de photobooth installatie kan verwachten. Alleen als de photobooth inclusief begeleiding (host) is tijdens het feest of evenement, kan je rekenen op de aankomst van de photobooth 1-2 uur voor de starttijd.
Zijn jullie onafhankelijk?
Ja. Wij zijn 100% onafhankelijk. Wij bezitten zelf geen photobooth en wij en onze familie zijn geen eigenaar van photobooths. Wij hopen dat bezoekers van onze site slagen in hun zoektocht naar de perfecte photobooth en het maakt ons niet uit welke fotobooth je uiteindelijk kiest. Wij bepalen zelf in welke volgorde fotohokjes en fotopalen / fotozuilen op de site staan en in welke categorieën ze worden opgenomen. We bepalen dit aan de hand van wat wij denken dat het handigst is voor onze bezoekers. We worden niet betaald door verhuurders om hun fotohokje of fotobox hoger in de overzichten te plaatsen.
Hoelang duurt installatie en afbraak?
Reken meestal op 30 minuten tot één uur voor installatie. De afbraak gaat meestal sneller en afhankelijk van de verhuurder en tijdstip, vind deze nog dezelfde avond plaats, of de volgende dag of de maandag als de boeking op zaterdagavond plaats vind en de feestlocatie op zondag gesloten is. De installatie van een 360º graden spinnerbooth (videobooth) duurt meestal langer, maar omdat deze meestal inclusief begeleiding tijdens het feest is, zal dit geen probleem vormen.
Telt de opbouwtijd mee in de huurperiode van de photobooth?
Daar kan ik kort over zijn, nee! Sommige verhuurders verhuren tegenwoordig sowieso met een ’24 uur huur’ concept, waarbij er niet naar het aantal uren wordt gekeken. Is de huurperiode nog wel gelimiteerd tot bijvoorbeeld 3 of 4 uur, dan betreft dit de tijd dat de photobooth operationeel is, dus zonder de opbouw. De tijd gaat meestal pas tellen vanaf het moment waarin je zelf hebt aangegeven dat je de photobooth operationeel wilt hebben.
Wat als de booth defect gaat of er een technische stroring optreed?
Een goede verhuurder zal in elk geval telefonisch beschikbaar zijn gedurende je feest, mocht de photobooth onverhoopt kapot gaan. Een verhuurder kan soms ook via internet verbinding maken met de photobooth en software problemen oplossen. Mocht er echt een probleem zijn, dan is het handig als je photobooth verhuurder uit de buurt komt, gelukkig hebben we daar een zoekfilter (“Thuisbasis Leverancier”) voor!
Blijft er iemand van de verhuurder aanwezig tijdens het feest?
Vanwege privacy en personeelskosten is 90% van de photobooths die worden verhuurder (zeker de budget modellen) zonder begeleiding of host gedurende het feest. En dankzij de eenvoudige bediening en professionele printers is begeleiding ook eigenlijk niet nodig omdat er vrijwel nooit iets mis gaat wat niet eenvoudig opgelost kan worden. Daarnaast hebben veel feestbeesten ook liever geen ‘pottekijkers’ tijdens een trouw of bedrijfsfeest.
Kan de booth op een verdieping zonder lift?
Een fotopaal of fotobox op driepoot of zuil kan meestal (in delen) een trap op worden gedragen en dit is het grootste gedeelte van de photobooth markt. Fotospiegels zijn een stuk groter en zwaarder en ook fotohokjes zullen meestal niet een (wentel) trap op kunnen Vraag het voor de zekerheid, in het “opmerkingen” veld van het contactformulier.
Klantenondersteuning bij problemen?
Vrijwel alle verhuurders zijn telefonisch bereikbaar tijdens het event. Bij niet-lokaal oplosbare problemen kan er iemand langs komen, als de photobooth geen begeleiding tijdens het feest heeft. Daarvoor is het handig om een photobooth verhuurder te vinden die enigszins bij je in de buurt gevestigd is, ook om de transportkosten beperkt te houden. Tegenwoordig kunnen veel technische problemen (dus geen papier dat vast zit in de printer) van afstand worden opgelost omdat de verhuurder via internet kunnen inloggen in hun photobooth en software problemen kunnen oplossen.
Hoe gaan jullie om met mijn persoonlijke gegevens?
Je persoonlijke gegevens zijn heilig en veilig! Wij zullen ze nooit doorverkopen of doorspelen aan derde partijen (met uitzondering van de photobooth verhuurders). Lees meer in ons privacybeleid. Alle informatie die via onze site verloopt, zoals jouw contactgegevens zijn door middel van SSL (Secure Sockets Layer) beveiligd. Je kan dit zien aan het feit dat onze site begint met https in plaats van http en het icoontje van een slotje in de browser.
Voor verhuurders
Hieronder staan de meest gestelde vragen. Klik op de vraag om naar het antwoord te gaan. Zit jouw vraag er niet tussen? Mail ons dan op mark@photobooth-huren.be en we antwoorden zo snel mogelijk!
Met hoeveel photobooth verhuurders werkt Photobooths-huren samen?
Wij werken het liefst met zoveel mogelijk verhuurders samen om zo alle bezoekers van onze site zoveel mogelijk keus te geven en het beste overzicht van photobooths in België te geven. Op dit moment werken wij met meer dan 150 verschillende aanbieders verspreid over Nederland en Belgie, die tezamen meer dan 250 verschillende soorten fotohokjes, fotozuilen, fotopalen, videobooths, GIF booths, 360º spinners en photobooth busjes, caravans photobooths en tuktuk fotobooths aanbieden. Hiermee zijn wij de grootste photobooths overzichts- en vergelijkingssite van Nederland en België!
Zijn er kosten verbonden om op de site te staan?
Ja, we vragen om een vergoeding per geslaagde opdracht om de site draaiende te houden, te verbeteren en onze eigen boterham te verdienen. Ook andere samenwerkingsmodellen zijn bespreekbaar. Mark werkt (meer dan) full-time aan de site en Irene ondersteunt op het technische vlak.
Er is iets veranderd aan mij fotohokje / fotozuil, hoe kan ik dit op de site wijzigen?
Wij leveren full-service met betrekking tot je profiel: stuur ons de foto’s en de benodigde aanpassingen en wij passen je profiel kosteloos aan. Als je ons mailt op mark@photobooths-huren.be of info@photobooths-huren.be en vertelt wat er moet worden gewijzigd, hebben we het meestal binnen enkele dagen of zelf uren aangepast. We kiezen bewust niet voor een portal om de toegang tot de site zo laagdrempelig en eenvoudig mogelijk te houden.
Kan elke verhuurder van photobooths op de site staan?
Ja, natuurlijk! Graag zelfs: hoe meer photobooths op de site staan, des te beter kunnen wij onze visie realiseren: elke bezoeker helpen met het vinden van de photobooth die het best past bij zijn of haar voorkeuren. Of het nu foto-booths, fotohokjes, fotozuilen, fotopalen, een babbelbox of een 360º video betreft, alle soorten en typen foto-video & GIF booths verdienen een plekje op onze site! Wij geloven dat elke photobooth wel iets unieks te bieden heeft en een toevoeging op de site is. Mochten we van klanten vernemen dat een verhuurder consistent slechte service levert of zich niet aan afspraken met ons of de klanten houdt, dan behouden we ons het recht voor om de samenwerking te beëindigen.